Problemen rondom e-mail van Ziggo

  • 0
  • 12 oktober 2017

De afgelopen maand hebben verschillende klanten problemen gehad met het ontvangen of verzenden van e-mails naar Ziggo e-mailaccounts (@ziggo.nl, @home.nl, @upcmail.nl, @chello.nl en @casema.nl). In sommige gevallen kwam e-mail niet aan bij geadresseerde, zonder dat er een (error)melding zichtbaar was. Ook hoorde we van sommige klanten dat ditzelfde probleem zich voordeed bij het gebruik van forwarders/doorstuuradressen.

Ziggo & POP3

We zijn meteen samen met onze leveranciers gaan kijken (Wixxis & SpamExperts) of we zelf een storing hadden. Na een flinke speurtocht kwamen we erachter dat Ziggo onlangs haar e-maildienst vernieuwd heeft. Dit heeft direct effect gehad voor klanten van Ziggo die hun e-mail ophalen met Outlook (of een andere e-mailclient). Mocht je dus zelf gebruik maken van een Ziggo e-mailaccount of regelmatig e-mail versturen naar klanten met een Ziggo e-mailadres (en hierop telkens geen reactie krijgen) dan kan het handig zijn om even deze informatiepagina van Ziggo te raadplegen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/. Mogelijk wordt je e-mail aangezien als spam, maar omdat er in veel gevallen nog gebruik gemaakt wordt van POP3 (in plaats van IMAP) komt deze mail niet terecht in de Outlook Ongewenste Post map.

De oplossing: overgaan op IMAP

Mocht je dus nog geen gebruik maken van IMAP, volg deze instructies om je e-mailaccount opnieuw in te stellen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/. Verwijder nooit zomaar je POP3 account, maak eerst altijd een goede back-up!

Testen op SPAM

Misschien vraag je jezelf af hoe het kan komen dat jouw e-mailbericht als SPAM aangezien wordt? ISP’s bepalen op verschillende manieren of een e-mail SPAM is. Dit zou je zelf ook kunnen testen via deze handige tool: http://www.mail-tester.com.