Skip to main content

WordPress onderhoud, hosting en support

WordPress is een veilig en betrouwbaar systeem, mits het (net zoals bij veel andere softwarepakketten) tijdig geüpdatet wordt. WordPress is veilig met de juiste kennes en middelen laat daarom KLIK3 je WordPress website beheren. Wees verzekerd van deskundig onderhoud en snelle / vriendelijke technische support.

WordPress onderhoudsabonnement

Wij monitoren je website op afstand en controleren je website op nieuwe updates. Voordat wij een update installeren op je website maken we een uitgebreide back-up. Voorkomen is beter dan genezen, maar heel soms komt het toch voor dat een website alsnog wordt gehackt. In dat geval lossen wij dat tijdens kantooruren zo snel mogelijk en kosteloos voor je op!

Bekijk de pakkettenWaarom zijn WordPress updates belangrijk?
WAAROM MOET WORDPRESS GEUPDATE WORDEN?

Structureel onderhoud van WordPress is belangrijk. Zo blijft jouw website veilig en up-to-date.

WordPress is een zeer gebruiksvriendelijk en populair content management systeem (CMS) en kan ingezet worden voor de meest uiteenlopende websites. Regelmatig worden er nieuwe WordPress updates uitgebracht, deze updates kunnen variëren van kleine subtiele wijzigingen tot compleet nieuwe functionaliteiten of veiligheidsupdates.

Blog: WordPress updates, waarom zijn ze zo belangrijk?

WordPress onderhoud, hosting en support

Al onze abonnenten zijn inclusief basis SLA en 4, 8 of 12 uur support per jaar.
Indien deze support uren verbruikt zijn kunnen we werken via een vast maandbudget of strippenkaart.

Basis

95

Per maand
Voor kleine organisaties / bedrijven.

  • WordPress core updates
  • WordPress thema updates
  • WordPress plugin updates
  • Website monitoring
  • Periodieke backups
  • Malware scans
  • Spam protectie
  • Geselecteerde thema’s en plugins
  • Rapportage (PDF)
  • Multilingual + multisite support
  • E-commerce support
  • Koppelingen (plugin / API)
  • Fortress Enterprise WP Security
  • Updates via OTAP-straat
  • Service-overleg (4x per jaar)
  • Jaarlijkse OWASP top 10 & SANS 25 pen test
Extra’s
  • Inclusief helpdesk: 4 uur per jaar
  • Inclusief hosting: WPH1 (2GB)
  • Krachtige serverside page caching
Premium plugins
  • Advanced Custom Fields Pro
  • Akismet
  • GravityForms
  • Perfmatters
  • Relevanssi Premium
  • EWWW Image Optimizer
  • MailPoet Premium
Bestellen

StandaardPOPULAIRST

195

Per maand
Voor MKB en meertalige websites.

  • WordPress core updates
  • WordPress thema updates
  • WordPress plugin updates
  • Website monitoring
  • Periodieke backups
  • Malware scans
  • Spam protectie
  • Geselecteerde thema’s en plugins
  • Rapportage (PDF)
  • Multilingual + multisite support
  • E-commerce support
  • Koppelingen (plugin / API)
  • Fortress Enterprise WP Security
  • Updates via OTAP-straat
  • Service-overleg (4x per jaar)
  • Jaarlijkse OWASP top 10 & SANS 25 pen test
Extra’s
  • Inclusief helpdesk: 8 uur per jaar
  • Inclusief hosting: WPH1 (2GB)
  • Krachtige serverside page caching
Premium plugins
  • Advanced Custom Fields Pro
  • Akismet
  • GravityForms
  • Perfmatters
  • Relevanssi Premium
  • EWWW Image Optimizer
  • MailPoet Premium
Bestellen

Uitgebreid

295

Per maand
Geschikt voor grote(re) bedrijven en webshops.

  • WordPress core updates
  • WordPress thema updates
  • WordPress plugin updates
  • Website monitoring
  • Periodieke backups
  • Malware scans
  • Spam protectie
  • Fortress Enterprise WP Security
  • Alle plugins (ook maatwerk)
  • Rapportage (PDF)
  • Multilingual + multisite support
  • E-commerce support
  • Koppelingen (plugin / API)
  • Updates via OTAP-straat
  • Service-overleg (4x per jaar)
  • Jaarlijkse OWASP top 10 & SANS 25 pen test
Extra’s
  • Inclusief helpdesk: 12 uur per jaar
  • Inclusief hosting: WPH1 (2GB)
  • Krachtige serverside page caching
Premium plugins
  • Advanced Custom Fields Pro
  • Akismet
  • GravityForms
  • Perfmatters
  • Relevanssi Premium
  • EWWW Image Optimizer
  • MailPoet Premium
Bestellen

Waarom WordPress onderhoud, hosting en support?

Managed WordPress hosting

Wij hosten je website op onze razendsnelle “performance” WordPress hosting. Voorzien van de nieuwste hardware, (serverside) caching, database object caching, CDN, diverse optimalisaties, etc..

Updates en prestatie checks

Wij voeren meerdere keren per maand gecontroleerde updates van WordPress, plugins en themes uit. Daarnaast maken we dagelijks (meerdere) backups van je website en slaan deze op een veilige locatie op.

WordPress ‘hardening’

Een waterdichte beveiliging van je WordPress website, naast onze Web Application Firewall en malware scanner. Dit geeft optimale bescherming voor je website en de data van je bezoekers tegen aanvallen.

Premium plugins

Maak gratis gebruik van diverse premium plugins, waaronder ACF Pro, GravityForms, Akismet en EWWW image optimizer.

Gratis CDN

Laadt content snel en efficiënt in via ons CDN, hierdoor worden afbeeldingen en website assets altijd geladen vanuit een server bij jou in de buurt. Een must have voor websites met een internationaal publiek!

Snelle support

Bij vragen helpen we je snel op weg, onze WordPress specialisten zijn snel bereikbaar via e-mail of per telefoon.

Professionele SMTP relay

Dankzij onze SMTP relay oplossing op basis van Amazon SES worden contactformulieren, orderbevestigingen en andere WordPress e-mails altijd netjes en snel afgeleverd in je inbox.

24/7 website monitoring

We monitoren je website 24/7, zodra we merken dat er iets mis gaat grijpen we direct in.

Veelgestelde vragen over WordPress onderhoud, hosting & support

Zijn alle WordPress core updates inbegrepen?

Wij zullen je website core altijd updaten. Onder een minor update verstaan wij een update van bijvoorbeeld WordPress 6.1 naar 6.2. Een major update (WordPress 6.x naar 7.x) kan grote invloed hebben op je website. De kans dat er na een major update problemen ontstaan zijn vele malen groter dan na een minor update. Indien er na een major update problemen ontstaan en er aanpassingen nodig zijn dan worden deze tegen het dan geldende uurtarief uitgevoerd.

Het is niet mogelijk om een (major) update over te slaan, wij hanteren een strikt update beleid. Dus major updates worden ten alle tijden uitgevoerd (dus ook wanneer hier mogelijk extra kosten aan verbonden zijn).

Kan een update worden uitgesteld of overgeslagen worden?

We hebben geen controle over de inhoud en het uitgave-schema van updates voor zowel WordPress core-updates als updates van thema’s en plugins van derden. Updates zijn verplicht en het is niet mogelijk om ze uit te stellen of over te slaan.

Als er na een update problemen optreden op je website, zullen we zo snel mogelijk proberen het probleem te identificeren en indien nodig de oude situatie te herstellen, zodat je website weer online bereikbaar bent. Het kan gebeuren dat sommige plugins van derden verouderd zijn en niet meer compatibel zijn met de nieuwste WordPress-versie, wat betekent dat ze vervangen moeten worden of dat we aanpassingen aan de website moeten doen. We zullen de update op een later tijdstip uitvoeren en de onderliggende problemen aanpakken. Deze aanpassingen worden op nacalculatie uitgevoerd via de helpdesk (wordt verrekend met helpdesk tegoed, of uitgevoerd via strippenkaart of tegen het dan geldende uurtarief).

Waarvoor kan ik het helpdesk tegoed inzetten?

Ieder abonnement beschikt over helpdesk tegoed dat jaarlijks wordt vernieuwd. Dit  tegoed is inzetbaar voor: eerder genoemde werkzaamheden (die buiten het updaten vallen), hulpvragen, advies, analyses, bugfixes, kleine aanpassingen/vernieuwingen (taken < 4 uur).

Ik heb een WooCommerce webwinkel, welk abbonement is voor mij het meest geschikt?

Uitgebreid abonnement

WooCommerce is de populairste en gebruiksvriendelijke e-commerce oplossing voor WordPress. Omdat WooCommerce een erg uitgebreide plugin is (en vaak gebruikt wordt i.c.m. andere uitbreidingen) kost het ons meer tijd om een webwinkel te updaten.

Enterprise abonnement (op maat)

In een enkel geval zou het kunnen zijn dat onze standaard abonnementen niet geheel voldoen aan je eisen. Wij kunnen ook abonnementen op maat samenstellen. Bijvoorbeeld wanneer je ook via een noodnummer contact op wilt kunnen nemen, of wanneer updates op bepaalde tijden (buiten kantooruren) uitgevoerd moeten worden.

Moet ik mijn website door jullie hebben laten maken om gebruik te maken van een onderhoudsabonnement?

Nee, wij ondersteunen alle WordPress websites. Voordat het abonnement ingaat zullen we eerst je website inventariseren. Eventuele bevindingen / problemen die uit deze inventarisatie naar voren komen dienen eerst verholpen te worden voordat het abonnement daadwerkelijk geactiveerd kan worden (werkzaamheden op nacalculatie).

Ik denk dat mijn website is gehackt. Kan ik jullie dit op laten lossen door een abonnement af te sluiten?

Nee, als je website eenmaal is gehackt dan is je website niet eenvoudig te herstellen door een abonnement af te sluiten.
Voordat het abonnement ingaat zullen we eerst je website inventariseren. Eventuele bevindingen / problemen die uit deze inventarisatie naar voren komen dienen eerst verholpen te worden voordat het abonnement daadwerkelijk geactiveerd kan worden (werkzaamheden op nacalculatie).

Welke plugins en thema's worden ondersteund?

Wij gaan voorzichtig om met ingewikkelde thema’s en plugins. We bieden enkel ondersteuning op plugins en thema’s die door ons zijn goedgekeurd. Indien je jouw website door ons hebt laten bouwen hoef jij je hier niet druk om te maken.

Hoe kan ik gebruik maken van de premium plugins?

Als je jouw website door ons laat ontwikkelen of laat optimaliseren dan zullen we deze plugins al voor je installeren (indien nodig). Wij beschikken over een developer / agency licentie, dat wil zeggen dat je gebruik mag maken van deze licenties zolang je klant bij ons bent.

 

MailPoet Premium

MailPoet is een gebruiksvriendelijke nieuwsbrief-tool ontwikkeld door het team achter WooCommerce. Wij kunnen MailPoet Business volledig gratis aanbieden  (tot 2.500 nieuwsbrief abonnee’s) aan alle klanten met een Uitgebreid abonnement (normaal €30 per maand). Stuur even een e-mail naar support@klik3.nl als we deze plugin voor je mogen activeren.

Is het mogelijk om updates uit te laten voeren via een OTAP-ontwikkelstraat?

Standaard werken wij voor onderhoud en support contracten niet met een OTAP-ontwikkelstraat, updates worden rechtstreeks uitgevoerd op de productieomgeving. Het is echter wel mogelijk om gebruik te maken van een OTAP-ontwikkelstraat. In dat geval kunnen installeren we en testen we updates eerst op een staging-omgeving voordat ze gepubliceerd worden op de productieomgeving. Hiervoor hanteren wij een meerprijs van €150 per maand (excl. kosten hosting omgeving).

Kan ik mijn WordPress website ook ergens anders laten hosten en het onderhoud door jullie laten doen?

Onze abonnementen zijn inclusief WordPress Performance hosting.
Zo kunnen wij onze eigen servers gemakkelijk monitoren, kunnen we updates altijd eenvoudig uitvoeren en bij eventuele problemen kunnen we snel ingrijpen. Ook wordt er minimaal 1x per dag een volledige website backup gemaakt.

Veel bedrijven bieden WordPress hosting aan, maar lang niet alle hosting is hetzelfde. Wanneer wij onderhoud en support moeten geven op WordPress websites die elders worden gehost, kost het ons meer tijd om al die zaken voor elkaar te krijgen. Daarnaast kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht waneer we na een incident onnodig veel tijd kwijt zijn, door toedoen van de desbetreffende webhost. Mocht je toch de voorkeur hebben om je website elders te hogen denken we graag samen mee voor een passende oplossing op maat.